Flere av våre kunder opplever nå å ikke motta e-poster fra DFØs systemer. Vennligst videreformidle denne informasjonen til IT-avdelingen i deres virksomhet hvis dere opplever dette.
Årsaken til problemet er at vi sender ut e-post fra våre systemer på en ny måte. Vi har nå tatt i bruk skytjenesten «Mailgun» for all systemgenerert e-post, og dette kan gjøre at e-post stoppes i spamfilteret.
Hvis deres ansatte opplever problemer med å ta imot e-post fra DFØ kan det skyldes en innstilling i deres spamfilter kalt «Greylisting».
For å omgå dette problemet kan dere registrere vårt domene og sub-domenet vi bruker for systemgenerert post ("Whitelisting").
All e-post fra DFØ er i henhold til DMARC, så en vanlig DMARC-sjekk skal være alt som trengs for å sikre at e-post fra DFØ er reell og ikke forfalsket.
Innstillinger i spamfilter for å unngå unødig stopp av e-poster
fra DFØ:
Spamfilter - inbound
Domain whitelist: dfo.no
Domain whitelist: mg.dfo.no