Registrere utgiftsrefusjon

Slik registrerer du utgiftsrefusjon i selvbetjeningsportalen.

Denne veiledningen viser hvordan du registrerer utgiftsrefusjon i selvbetjeningsportalen på nett. Du kan også registrere utgiftsrefusjon i DFØ-app på mobilen.

For å registrere en utgiftsrefusjon klikker du på «Registrer utgiftsrefusjon» som du finner på startsiden i selvbetjeningsportalen.

Klikk på «+Lag ny» for å lage en ny utgiftsrefusjon.

Legg inn obligatorisk informasjon under «1. Formål».

Endre eventuelt kostnadsfordeling ved å klikke på «Annen».

Gå videre ved å klikke på «Trinn 2».

Under «2. Utgifter» kan du legge til utgifter med eventuelle vedlegg.

Opprett utgiftspost ved å klikke på «+ Legg til ny utgiftspost».

Velg utgiftstype i feltet «Type», og fyll inn resten av feltene for utgiftsposten.

Hvis du har brukt et kredittkort som er registrert i dine personopplysninger, kan du klikke på kredittkort-ikonet til høyre for å få transaksjoner fra kredittkortet direkte inn i reiseregningen. 

Husk å kontrollere at den foreslåtte utgiftstypen stemmer. Hvis utgiftstypen ikke stemmer kan du endre den til en mer passende utgiftstype. 

Hvis arbeidsgiver kun skal dekke en del av utlegget, kan beløpet også endres, men kun til en lavere verdi.

Merk at du også kan legge ved vedlegg i «Trinn 3».

Avslutt med å klikke på «Ok». Knappen finner du nede til høyre i bildet.

Under «3. Vedlegg» kan du legge ved vedlegg. Her vil du også få opp eventuelle vedlegg som du har lagt ved i «Trinn 2».

Klikk deg videre til «Trinn 4».

Under «4. Kommentar» kan du legge inn eventuell melding til godkjenner/leder.

Klikk videre på «Gå til innsending».

Se over refusjonskravet og kontroller at alt er riktig. Hvis du har behov for å korrigere noe kan du klikke på «Rediger».

Klikk deretter på «Send». Knappen finner du nede til høyre i bildet.

Ta stilling til samtykkeerklæringen. For at utgiftsrefusjonen skal bli sendt inn må du klikke på «Send inn».

Du vil få en bekreftelse på at utgiftsrefusjonen er sendt til godkjenning.

Merk at utgiftsrefusjonen nå vil ligge i oversikten under «Registrer utgiftsrefusjon» med status «Sendt». 

Hvis utgiftsrefusjonen har feil eller mangler vil den blir sendt i retur til din innkurv i selvbetjeningsportalen.

Oppdatert: 3. april 2023

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.