Slik kan du signere utgiftsrefusjon utfylt av reiseassistent i selvbetjeningsportalen.
For å signere en utgiftsrefusjon utfylt av reiseassistent på vegne av deg kan du velge mellom å signere reiseregningen fra flisen «Min innkurv» eller «Registrer reiseregning».
For å åpne utgiftsrefusjonen fra flisen «Min innkurv», klikk på «Min innkurv».
Tittelen på utgiftsrefusjonen vil være «Til signering utgiftsrefusjon nr. xxx». Velg den aktuelle utgiftsrefusjonen og klikk på «Åpne oppgave» som du finner nederst til høyre i bildet.
For å åpne utgiftsrefusjonen fra flisen «Registrer utgiftsrefusjon», klikk på «Registrer utgiftsrefusjon».
Status på utgiftsrefusjonen vil være «Til signering». Dersom reiseassistenten har sendt en intern melding vil du få opp meldingen ved å klikke på den aktuelle utgiftsrefusjonen.
Har du behov for å redigere utgiftsrefusjonen kan du klikke på «Rediger» og deretter følge brukerveiledning for å registrere utgiftsrefusjon fra trinn 1 til trinn 4.
Ved innsending vil du få opp to valgmuligheter: «Send til assistent» og «Send til godkjenner». Ønsker du å sende reiseregningen til reiseassistent, klikker du på «Send til assistent».
Du vil få opp en meldingsboks hvor du kan skrive en intern melding til reiseassistent. Legg inn eventuell melding og trykk på «Send inn».
Ønsker du å sende utgiftsrefusjonen direkte til godkjenning, klikk på «Send til godkjenner». Bekreft videre ved å klikke på «Send inn».
Kontakt
Kontakt kundesenter for lønn
- e-post: lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- Kundesenter på nett
- telefon: 406 34 021