Brukere og fullmakter: Endringer på brukere i CI av kundeadministrator

Gi passord til brukerne og gjøre dem i stand til å åpne sperrete brukere, og administrere tilgang til verdier/fakturaer for brukerne.

Hvilke roller som deltar og har ansvar for å utføre rutinen: Rolle 1: Virksomhet

Utføres av Oppgave – handling
Rolle 1

Opphev sperret bruker / Gi passord

  1. Velg Begrenset brukertilgang under innstillinger
  2. Velg aktuell bruker
  3. Gå til Endre passord og kryss av for Autogenerer passord
  4. Trykk på Lagre knappen på nederste menylinje.

Brukeren vil nå få tilsendt en e-post som inneholder det nye passordet.

Rolle 1

Lag Egne favoritter for brukere i virksomheten

Med denne funksjonen kan regnskapsbruker hjelpe brukerne å opprette favoritter som de kan bruke som hjelp når de fyller inn konteringsraden(e).

  1. Velg Begrenset brukertilgang under innstillinger
  2. Velg aktuell bruker
  3. Gå til Egne

Trykk på boks bak brukere, konti eller dimensjon og velg hvilke favoritter som skal vises hos brukeren når vedkommende konterer.

Lag Avgrensning for brukere i virksomheten

Med denne funksjonen kan regnskapsbruker avgrense hvilke verdier som bruker får lov til å bruke ved utfylling av konteringsraden(e).

  1. Velg Begrenset brukertilgang under innstillinger
  2. Velg aktuell bruker
  3. Gå til Avgrensning
  4. Trykk på boks bak brukere, konti eller dimensjon og velg hvilke verdier brukeren kan bruke når vedkommende konterer.

Legg til brukerdata

Ved hjelp av denne funksjonen kan regnskapsbrukeren kopiere innstillinger eller flytte fakturaer mellom brukere.

  1. Velg Begrenset brukertilgang under innstillinger
  2. Velg Legg til brukerdata nederst på menylinjen
  3. Velg oppgaver (faktura) eller innstillinger du ønsker å flytte/kopiere fra en bruker til en annen. Dersom du flytter ”åpne fakturaoppgaver” må du også huske å flytte ”fakturarettighetene” over til brukeren.
  4. Trykk på Kopier/Flytt
Oppdatert: 3. oktober 2019

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.