Mine rekvisisjoner

Brukerveiledning for bruk av personlig arkiv for å finne bestillinger du selv har laget eller på annen måte har vært involvert i, rundt prosessen med bestillingen. Brukerveiledningen gir også oversikt over funksjonalitet under Mine Anmodninger.

1 Søk i mine anmodninger/personlig arkiv

Denne brukerveiledningen beskriver hvilke muligheter vi har for å søke blant ”Mine anmodninger” (Personlig arkiv).

Steg 1a
For å gjøre rapportering i personlig arkiv må man velge ”Mine anmodninger” på hovedmeny.

Steg 1b
For å gjøre et søk kan man benytte en kombinasjon av ulike søkekriterier for å få ønsket resultat. Et søk kan gjøres innenfor følgende søkekriterier:

  • Status
    • Utkast/returnert
    • I sirkulasjon
    • Godkjent
    • Bestilt
    • Delvis mottatt
    • Mottatt (100 % mottatt)
    • Forkastet
    • Alle mine anmodninger
    • Anmodninger med mine handlinger.
  • Dato sekvens knyttet opp mot Status/handling
  • Beskrivelse/Bestillingsnummer
  • Leverandør

Steg 1c
Når ønsket kombinasjon av overnevnte søkekriterier er satt, trykker man på knappen Søk øverst til høyre i skjermbildet. Da vil man få opp resultatet basert på søkekriteriene.

2 Se detaljer på anmodning

Steg 2a
For å se detaljer på anmodninger må man trykke på knappen Åpne for ønsket anmodning. Dette vel da føre deg som bruker inn på detaljer om valgt anmodning.

Steg 2b
Når man ser detaljer på en enkelt bestilling er det mulig å gjøre følgende:

  • Kopier til ny: Kopiere til ny bestilling
  • Trekk tilbake: Trekke tilbake fra sirkulasjon
  • Informasjon sirkulasjon: Sende anmodning til informasjon (bruker får da kun se på bestillingen og den blir tilgjengelig i mottakerens personlige arkiv)
  • Legg til kommentar
  • Se på eventuelle vedlegg

Alle andre felter er låst og kun til informasjon.

Oppdatert: 2. mai 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.