Opprette egne katalogprodukter på vegne av leverandør

Brukerveiledning for opprettelse av egne kataloger på vegne av leverandører. Virksomhetene kan selv opprette produkter og lage intern varekatalog i PM Admin.

1 Opprette katalog i PM Admin

Steg 1a
PM Admin. Velg Produkter/tjenester og klikk “Ny”.

Fanen Grunnlagsdata.

  • Gi produktet et navn.
  • Søk opp og plukk frem aktuell leverandør.
  • Søk opp evt kontrakt som virksomheten har med leverandøren.
  • Søk frem hvilken produktgruppe det nye produktet skal tilhøre.
  • Fyll ut detaljer. Leverandørens produktkode og produsentens produktkode må evt avtales med leverandøren om dette er data som leverandøren trenger på bestillingen.
  • Lagre.

Steg 1b

Fanen Prissetting.

  • Klikk på knappen “Legg til” nederst til høyre i skjermbildet og det kommer opp en gul linje.
  • Dobbeltklikk på den gule linjen, og pris kan registreres. Nettopris eller bruttopris.
  • Er det registrert mvaprosent på fanen Grunnlagsdata blir mva beregnet i henhold til dette.
  • Det kan registreres start – og sluttdato. Er startdato frem i tid er ikke produktet tilgjengelig i PM klient før aktuell dato.
  • Lagre.

Steg 1c

Fanen Vedlegg. Her kan man evt laste opp bilde av produktet. På grunn av størrelsesbegrensninger må ikke bildet overstige 200 kB.

  • Klikk på knappen “Legg til fil” nederst til høyre i skjermbildet.
  • Gi bildet en beskrivelse, browse deg frem til aktuelt bilde som skal legges ved og klikk OK.
  • Lagre.
Oppdatert: 2. mai 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.