Brukerveiledning for opprettelse av egne kataloger på vegne av leverandører. Virksomhetene kan selv opprette produkter og lage intern varekatalog i PM Admin.
1 Opprette katalog i PM Admin
Steg 1a
PM Admin. Velg Produkter/tjenester og klikk “Ny”.
Fanen Grunnlagsdata.
- Gi produktet et navn.
- Søk opp og plukk frem aktuell leverandør.
- Søk opp evt kontrakt som virksomheten har med leverandøren.
- Søk frem hvilken produktgruppe det nye produktet skal tilhøre.
- Fyll ut detaljer. Leverandørens produktkode og produsentens produktkode må evt avtales med leverandøren om dette er data som leverandøren trenger på bestillingen.
- Lagre.
Steg 1b
Fanen Prissetting.
- Klikk på knappen “Legg til” nederst til høyre i skjermbildet og det kommer opp en gul linje.
- Dobbeltklikk på den gule linjen, og pris kan registreres. Nettopris eller bruttopris.
- Er det registrert mvaprosent på fanen Grunnlagsdata blir mva beregnet i henhold til dette.
- Det kan registreres start – og sluttdato. Er startdato frem i tid er ikke produktet tilgjengelig i PM klient før aktuell dato.
- Lagre.
Steg 1c
Fanen Vedlegg. Her kan man evt laste opp bilde av produktet. På grunn av størrelsesbegrensninger må ikke bildet overstige 200 kB.
- Klikk på knappen “Legg til fil” nederst til høyre i skjermbildet.
- Gi bildet en beskrivelse, browse deg frem til aktuelt bilde som skal legges ved og klikk OK.
- Lagre.