Opprette personlige handlekurvsmaler

Brukerveiledning for opprettelse av personlige handlekurvsmaler i PM Klient og bruk av disse for innkjøp i Basware PM.

1 Opprette personlige handlekurvsmaler

Denne rutinen vil beskrive hvilke muligheter man har for å lage personlige handlekurvsmaler i PM klient. Handlekurvmal kan kun benyttes for produkter mottatt i elektronisk varekatalog fra leverandør (katalogkjøp). Det er ikke mulig å lage handlekurvsmal med punch-out produkter eller fritekst.

Steg 1a
For å lage ny handlekurvsmal må man først gå på hovedmenyen Ny anmodning og Katalogprodukter.

Steg 1b
Søk fram og velg de produkter du ønsker å lage handlekurvsmal for og legg disse i handlekurv med knappen med en handlekurv og en stjerne på.

Under hovedmenyen vil man få en summering av innholdet i handlekurven.

Steg 1c
Gå inn i handlekurv ved å trykke på knappen med en handlekurv og en pil. Da vil man komme til skjermbildet som viser alle produkter som ligger i handlekurven.

Steg 1d
Trykk så på knappen som ser ut som en mappe, for å lage mal av handlekurven du nå har laget. Etter at man har trykket på knappen for å opprette handlekurvsmal, vil man få et nytt skjermbilde hvor navn og beskrivelse på handlekurvsmalen må legges inn, før man kan lagre denne som mal for senere bruk.

Trykk på knappen ”lagre” og da vil personlig handlekurv være opprettet.

2 Finne handlekurvsmaler

For å finne tilbake lagrede handlekurvsmaler må man gå til hovedmenyen og Ny Anmodning. Maler er da et av alternativene for å lage en ny anmodning.

Steg 2a
Trykk på Maler i hovedmenyen og man kommer da inn på en oversikt over alle handlekurvsmaler man har tilgjengelig.

Steg 2b
Her kan man kjøpe via handlekurvsmal gjennom å benytte knappen Legg til, da legger varene fra valgt mal seg i handlekurven og man kan videre utarbeide anmodningen på normal måte. Ønsker man å slette en personlig mal, kan man også gjøre dette ved å trykke på knappen slett. Ønsker man kun å se på innholdet i mal, gjør man dette ved å trykke på malens navn.

Her kan det også ligge felles maler for organisasjonen/virksomheten. Disse er opprettet av Sentralt innkjøp og kan ikke endres/slettes av ”vanlige” brukere, men kun gjøre kjøp via.

Oppdatert: 2. mai 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.