Rapporter

Utdata i Unit4 ERP får du enten ved å bestille rapporter eller gjennom spørringer. Mens spørringene er veldig fleksible, har rapporter en mer fast utforming. En rekke standardrapporter ligger allerede inne i systemet klare til å kjøres.

Menypunkter for rapporter i Unit4 ERP illustreres med dette symbolet. 

En rekke standardrapporter ligger allerede inne i Unit4 ERP klare til å kjøres. For de som arbeider i desktop-versjonen er det mulig å lage egne rapportvarianter, mens de som jobber i web-versjonen er nødt til å bestille eventuelle tilpasninger hos DFØ.

For å kjøre en rapport må man først fylle inn enn en del bestillingsparametere. Disse varierer etter hvilken rapport som skal produseres, og du får opp bestillingsbildet ved å dobbeltklikke på rapporten du ønsker å produsere i menyen.

Eksempel på rapport

Det er en rekke ulike rapporter i Unit4 ERP, og nøyaktig hvilke parametere som ligger i bestillingsbildet vil variere mellom rapportene. I dette tilfellet vil vi bruke rapporten «GL01 Hovedbok per dimensjon» som eksempel.

Som vist i dette skjermbildet er det mange muligheter for å begrense søket, som er bakgrunnen for rapporten. Begreper, relasjoner, verdiene i kontostrengen, type bilag, reskontronummer og datoer og perioder, er eksempler på parametere det kan begrenses på.

Når du har fylt ut de parameterene du ønsker, kan du trykke F12 for å lagre og kjøre rapporten.

Når en rapport er produsert, kan du hente frem resultatet under menypunktet «Ajourhold rapportbestilling» og «Ajourhold rapportutskrift» (markert med disse ikonene i verktøylinjen).

I «Ajourhold rapportbestilling» har du også mulighet til å se hvor langt rapporten du bestilte er kommet i produksjonslinja.

  • Status N betyr at rapporten står i kø for å begynne.
  • Status W betyr at rapporten er under kjøring.
  • Status T betyr at rapporter er ferdig.
Oppdatert: 23. februar 2023

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.