Det er gode og delvis gode inntrykk av helsetjenestene.
Sykehusene får høyest skår
Innbyggernes vurderinger av helsetjenester viser at det er sykehusene som får høyest skår. Sykehusene har også hatt en positiv utvikling siden 2013. Fastleger og helsestasjoner får derimot tre poeng lavere skår enn i 2017.
Selv om legevakten har den laveste skåren av helsetjenestene, er innbyggernes inntrykk av tjenesten tre poeng høyere i 2019 enn i 2017.
Sammenlignet med 2010 får legevakten og sykehusene høyere skår (fire og fem poeng), mens helsestasjonen og fastlegene får lavere skår (fire og tre poeng).
28 prosent av respondentene har latt være å gi helsestasjon en skår, eller har svart «vet ikke» på spørsmålet. Skåren for helsestasjon er derfor noe usikker.
Fastlege og legevakt
Innbyggernes vurderinger av helsetjenester viser at det er sykehusene som får høyest skår. Sykehusene har også hatt en positiv utvikling siden 2013. Fastleger og helsestasjoner får derimot tre poeng lavere skår enn i 2017.
Selv om legevakten har den laveste skåren av helsetjenestene, er innbyggernes inntrykk av tjenesten tre poeng høyere i 2019 enn i 2017.
Sammenlignet med 2010 får legevakten og sykehusene høyere skår (fire og fem poeng), mens helsestasjonen og fastlegene får lavere skår (fire og tre poeng).
28 prosent av respondentene har latt være å gi helsestasjon en skår, eller har svart «vet ikke» på spørsmålet. Skåren for helsestasjon er derfor noe usikker.
- 465 ansatte
- Rundt 90 prosent av alle statlige virksomheter bruker våre lønns- og regnskapstjenester
- 213 663 lønnsmottakere
- 85 000 brukere av DFØ-appen
- 645 milliarder kroner utbetalt via økonomisystemet