Oppgave til behandling

Brukerveiledning for hvordan du går frem når du har fått en oppgave til behandling i Unit4 ERP.

Se instruksjonsfilm for hvordan du behandler oppgaver.

Når du får en oppgave til behandling vil du motta en e-post. Disse sendes ut samlet hver morgen.

Du kan når som helst logge deg inn i løsningen for å se om du har oppgaver til behandling.

Hente opp faktura til behandling

Oversikt over faktura du har til behandling finner du ved å gå til Dine oppgaver.

Sortere oppgavene i oversikten

Du kan sortere oppgavene i «Dine oppgaver» slik du ønsker.

Herfra kan du velge den fakturaen du skal behandle direkte fra listen du får opp. Eller du kan trykke på Gå til oppgavebehandling for å få opp fakturaene i et oversiktsbilde.

Oppgavebehandleren ser slik ut:

Her ser du oversikt over faktura du har til behandling fordelt på de ulike stegene.

Kolonnen «Viktighet» viser om faktura er forfalt (rødt), forfaller snart (gult) eller forfaller om en stund (grønt). Dette hjelper deg med å prioritere hvilke faktura som bør behandles først.

Du henter opp faktura i oppgavelisten. Her ser du om oppgaven ligger til attestasjon eller godkjenning ved å se på steg-navnet.

Ved å trykke på en faktura får du opp et nytt bilde hvor du kan behandle fakturaen.

Her kan du velge å navigere mellom ulike faktura i menyen til venstre. Du får opp hodedata og konteringsraden midt i bildet, mens handlingsknappene ligger på en menylinje nederst i bildet. Fakturabildet er plassert til høyre og er justerbart.

Varslinger og purringer

Løsningen sender ut aggregerte e-poster for faktura til behandling. Disse blir sendt ut mellom kl 06.30 og 07.00. Løsningen vil varsle om nye faktura til behandling og purre på ubehandlede faktura etter følgende regler:

  • Brukerne får en e-post i døgnet som viser antall fakturaer som skal behandles
  • 4 virkedager etter fakturamottak sendes purring
  • 4+2 virkedager etter fakturamottak sendes ny purring
  • 4+2+2 dager etter fakturamottak videresendes(eskaleres) faktura til overordnet
  • 3 dager før forfall sendes purring
Oppdatert: 26. april 2021

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.