Brukerveiledning for registrering av butikkjøp (rekvisisjon).
Se instruksjonsfilm for hvordan du oppretter butikkjøp.
Butikkjøp benyttes når vi ønsker å kjøpe artiklene direkte hos leverandøren. Denne typen kjøp kalles ofte rekvisisjon.
Innkjøpsordren for butikkjøpet går ikke ut til leverandøren via løsningen. Den skrives ut etter godkjenning og tas med til leverandøren der kjøpet gjennomføres.
Innkjøpsordren for butikkjøpet gir innehaveren fullmakt til å kjøpe varer eller tjenester inntil beløp spesifisert på innkjøpsordren for virksomhetens regning.
Leverandøren skal på vanlig måte sende innkjøpsfaktura og henvise til innkjøpsordrenummer.
Valg av artikler og opprettelse av innkjøpsforespørsel
Se brukerveiledningene for opprettelse av innkjøpsforespørsel for søk etter og valg av aktuelle artikler og opprettelse av innkjøpsforespørsel.
Velg innkjøpsalternativ Butikkjøp
Når du oppretter innkjøpsforespørselen velger du Butikkjøp som innkjøpsalternativ.
Ved å velge innkjøpsalternativet Butikkjøp får du som bestiller tilsendt innkjøpsordren som PDF i en e-post. Denne kan du deretter skrive ut og ta med til leverandøren hvor du kan plukke varene direkte.
Sende til godkjenning
Nødvendige felter på innkjøpsforespørselen fylles ut som ved opprettelse av standard innkjøpsforespørsel og sendes på flyt for godkjenning.
Innkjøpsordre på PDF
I stedet for at innkjøpsordren sendes til leverandøren når den er godkjent får den som har opprettet innkjøpsforespørselen en PDF-ordre tilsendt på e-post. Denne PDF-ordren inneholder informasjon om generert innkjøpsordrenummer. PDF-ordren kan skrives ut og tas med til leverandøren som da får beskjed om hvordan den skal merke innkjøpsfakturen korrekt.
Varemottak
Varemottak utføres på samme måte som for standard ordre. Se brukerveiledningen om utførelse av varemottak.
Utover dette følger denne typen bestilling samme vei som standard innkjøpsordre.
Kontakt
Kontakt kundesenter for regnskap
- e-post: regnskap [at] dfo.no (regnskap[at]dfo[dot]no)
- Kundesenter på nett
- telefon: 407 67 157