Her finner du veiledninger til hvordan du bruker DFØs digitale løsning for lønnsforhandlinger.
Kravskjema
Denne veiledningen viser hvordan du registrerer et kravskjema. Når din virksomhet har startet en lokal lønnsforhandling og du som ansatt er inkludert i denne forhandlingen, kan du registrere og sende inn ditt lønnskrav fra selvbetjeningsportalen. Du kan opprette, redigere og sende inn kravskjema helt frem til systemfristen.
Fagforeningstilknytning
Denne veiledningen viser hvordan du knytter dine medlemmer til den eller de fagforeningene du representerer. Dette er tilgjengelig for brukere med rollen "Fagforeningsadministrator".
Opprett lønnsoppgjør
Denne veiledningen viser hvordan du oppretter lønnsoppgjør. Her skal man legge rammene for oppgjøret. Etter at lønnsoppgjøret er publisert, vil ansatte få tilgang til kravskjema, og forhandlingspartene vil få tilgang til prioriteringslistene. Dette er tilgjengelig for brukere med rollen "Administrator".
Se krav
Denne veiledningen viser hvordan du kan se lønns- og personaldata, samt innsendte krav fra ansatte. Dette er tilgjengelig for brukere med rollene "Arbeidsgruppe fagforening", "Leder", "Forhandlingsutvalg fagforening" og "Forhandlingsutvalg arbeidsgiver".